Contract corrections

二月 18, 2005

Your article "Academics scorn TV lecture move" (February 4) contained several inaccuracies. First, it is not the case that "Channel 4 confirmed it was unlikely to renew its contract with the institution". We were in negotiations right up until the final decision was taken.

Second, the Royal Institution never discussed with the BBC the possibility of the lectures returning to them, nor has anyone expressed to us "hopes" that this would happen.

We are pleased to say that the concerns expressed by former Christmas lecturers are also unfounded. We can reassure Malcolm Longair that far from losing viewers, the move to Five will increase the audience significantly by providing a peak-time slot. We can confirm to Simon Conway Morris that part of the appeal of the new contract with Five is that it will maintain the traditional format that so many people love. In particular, the lectures will be more firmly anchored in the Royal Institution's historic Faraday Lecture Theatre.

Had you followed normal journalistic practice and contacted anyone at the Royal Institution, we could have helped you to avoid publishing an article based on errors, misunderstandings and misrepresentation.

Winston Fletcher,
Chairman
Baroness Greenfield Director,
The Royal Institution

Please login or register to read this article.

请先注册再进行下一步

获得一个月的无限制地在线阅读网站内容。只需注册并完成您的职业简介.

注册是免费的,而且非常简单。一旦成功注册,您可以每个月免费阅读3篇文章。:

  • 获得编辑推荐文章
  • 率先获得泰晤士高等教育世界大学排名相关的新闻
  • 获得职位推荐、筛选工作和保存工作搜索结果
  • 参与读者讨论和公布评论
注册

欢迎反馈

Log in or register to post comments